פרויקט ענק של התחדשות עירונית בקריית אונו

תכנית לפרויקט פינוי בינוי הגדול ביותר עד כה של התחדשות עירונית בקריית אונו,  אושרה למתן תוקף. במסגרת התכנית ייבנו 982 יח"ד חדשות לצד 7 דונם של שטחים פתוחים ושטחי ציבור.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א שבמינהל התכנון, אישרה למתן תוקף את התוכנית הגדולה ביותר להתחדשות עירונית, עד כה בקרית אונו.

 

במסגרת התכנית יוקמו 9 מבני מגורים בני 20 קומות הכוללים 982 יח"ד. 20% מסך יחידות הדיור שייבנו יוקצו לדירות קטנות, על מנת ליצור תמהיל מגוון של דירות באזור.

 

הדמיה: בוני התיכון 

 

המבנים החדשים יוקמו במקום 15 מבנים ותיקים הקיימים היום, בני 4 קומות כל אחד, הכוללים 328 יח"ד בלבד.  

 

התכנית כוללת פינוי בינוי בשטח של כ – 43 דונם, והיא ממוקמת במרכז קריית אונו, בין הרחובות יחזקאל, לוי אשכול, ש"י עגנון ובסמוך לרחוב יהודה הלוי.

 

בקומת הקרקע של המבנים החדשים, מתוכננת חזית מסחרית לכיוון רחוב לוי אשכול ובנוסף כוללת התכנית למעלה מ – 7 דונם של מבני ציבור ושטחים פתוחים. 

 

הדמיה: בוני התיכון 

 

במהלך התקופה של שמיעת ההתנגדויות, הוחלט לכלול בתכנית גם ארבעה מבני מגורים נוספים בני 8 קומות,

הממוקמים החלק הצפוני שממשיך את רצף הבנייה החדשה. דבר זה יאפשר תוספת של 52 יח"ד נוספות לאזור.  ארבעת המבנים הנוספים, יחודשו ויחוזקו במסגרת תמ"א 38 והם ישתלבו חזותית עם המבנים החדשים הכלולים בתכנית.

 

התכנית ביוזמת חברת בוני התיכון והיא זו שתבצע את הבנייה.

משרד האדריכלים המופקד על עריכת התכנית – משה צור אדריכלים בוני ערים.

 

 הדמיה: בוני התיכון 

 

בנוסף לתכנית זו, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד תכנית נוספת של פינוי- בינוי ברחוב הרימון באזור, הכוללת בנייה של שני מבני מגורים בני 15 קומות בהם 100 יח"ד חדשות נוספות, במקום שני מבנים ותיקים בני 4 קומות עם 32 יח"ד.

 

גם בפרויקט ברחוב הרימון, 20% מהדירות החדשות שייבנו יוקצו עבור דירות קטנות של עד 75 מ"ר.

 

בקומות הקרקע של מבנים אלו, יוקצו כ – 240 מ"ר לשטחים ציבוריים, ובנוסף מייצרת תכנית זו שביל בין שני המבנים שיחבר את שטחי הציבור בהם לקניון קריית-אונו.

 

תכנית זו הינה ביוזמת חברת מצלוואי חברה לבנין והוועדה המקומית.

על עריכת התכנית מופקד אדריכל יואב השמשוני, מחברת ד.ס בניין ערים אדריכלים ותכנון.